sâmbătă, 22 septembrie 2012

13 lucruri pe care le-am învăţat în viaţă

L-am iubit, pur şi simplu, pe Octavian Paler. Iar acum, după trecerea în nefiinţă, sentimentul este parca mai profund.

Prima întâlnire cu domnia sa am avut-o pe la vârsta de 17 ani. Încă de atunci am fost fermecat de stilul său. Unii oameni au harul de a te seduce chiar şi atunci când rostesc cea mai evidentă platitudine. Nu este cazul lui. Calitatea lui Octavian Paler nu rezidă doar în plan stilistic. Vorbele sale au consistenţă şi o sevă pe care, din păcate, cu greu o mai întâlneşti în retorica contemporană. 

Şi totuşi, după mai bine de zece ani, încă îl mai descopăr. Reciteam deunăzi un un poem de-ale sale şi constatam câtă substanţă conţine fiecare vers.

Am învăţat multe până acum, încă şi mai multe mai am de învăţat dar mă tem totuşi că vor rămâne multe pe care nu voi reuşi să le învăţ vreodată.
"
1. Am învăţat că nu poţi face pe cineva să te iubească Tot ce poţi face este să fii o persoană iubită. Restul depinde de ceilalţi ... 
 2. Am învăţat că te descurci şi ţi-e de folos farmecul circa 15 minute După aceea, însă, ar fi bine să ştii ceva.
3. Am învăţat că nu contează ce li se întâmplă oamenilor Ci contează ceea ce pot eu să fac pentru a le rezolva. 
4. Am învăţat că trebuie să te desparţi de cei dragi cu cuvinte calde S-ar putea să fie ultima oară când îi vezi. 
 5. Am învăţat că prietenia adevărată continuă să existe şi la distanţă. Iar asta este valabil şi pentru iubirea adevărată. 
6. Am învăţat că dacă cineva nu te iubeşte aşa cum ai vrea tu Asta nu înseamnă că nu te iubeşte din tot sufletul.  
7. Am învăţat că oricât de bun îţi este un prieten Oricum te va răni din când în când Iar tu trebuie să-l ierţi pentru asta. 
8. Am învăţat că indiferent cât de mult suferi Lumea nu se va opri în loc pentru durerea ta.
 9. Am învăţat că dacă doi oameni se ceartă nu înseamnă că nu se iubesc Şi nici faptul că nu se ceartă nu dovedeşte că se iubesc.
10. Am învăţat că doi oameni pot privi acelaşi lucru Şi pot vedea ceva total diferit. 
11. Am învăţat că indiferent de consecinţe Cei care sunt cinstiţi cu ei înşişi ajung mai departe în viaţă.  
12. Am învăţat că scrisul ca şi vorbitul Poate linişti durerile sufleteşti. 
13. Am învăţat că oamenii la care ţii cel mai mult Îţi sunt luaţi prea repede.                                                                                                                                                                                  "
Care sunt cele mai importante lucruri pe care 
TU le-ai învăţat în viaţă?

Un comentariu:

Opinia dumneavoastră: