luni, 12 septembrie 2011

Declaraţie de dragoste.

    Dragsotea nu ar fi fost niciodată ceea ce este astăzi, dacă nu ar fi existat "declaraţia de dragoste". Ea este cea care vine, uneori mai devreme, alteori mai târziu, să autentifice sentimentul de iubire. Să îi dea acestuia forţă, expresie şi sens.
Uneori ai impresia că, pe principiul "ce a fost mai întâi? oul sau găina?", înainte de dragoste a fost declaraţia de dragoste. Aproape că nu putem să percepem (că, de înţeles oricum nu prea reuşim) iubirea fără să îi conferim acesteia o formulă declarativă. Interpretând această idee într-un registru teologic, putem spune că premisa primordialităţii cuvântului faţă de lucrul pe care îl descrie nu este deloc întâmplătoare. Aşadar: Să fie DRAGOSTE!!! Dar nu oricum. Ea trebuie asezonată cu cele mai savuroase declaraţii posibile, condimentată în mod creativ, ambalată cu stil şi originalitate şi servită celui pe care îl iubeşti la momentul, şi în locul potrivit. Nu cred că există vreo persoană care să nu fi fost cuprins, măcar o dată în viaţă, de un astfel de elan de creativitate. Cu toţii am încercat să găsim o expresie, o combinaţie magică, o alăturare de cuvinte revelatoare care să  arunce pulbere peste sufletul celuilalt. Important nu este ca cel/cea căruia/căreia i te adresezi să înţeleagă ceea ce tu simţi şi, eventual, să participe cuminte şi autentic la această legătură. Nu! În fond, nici tu nu prea ştii ce simţi, dar, uneori, nimic-ul se vinde mult mai bine decât ceva-ul. Scopul acestor eforturi este să producă uimire, stupoare, uluială, perplexitate. Să-l hipnotizeze pe iubit, inducându-i astfel o stare de transă, absolut necesară în context. Să destabilizeze şi să deturneze. Declaraţia este cea mai la îndemână armă pe care iubiţii o au în acest război atât de sângeros.
    Dacă ne încredem în teoria evoluţiei iubirii care presupune taversarea succesivă a celor trei faze tipice - pasiune, tandreţe, respect, putem spune că etapa "pasiunii" este cea mai abundentă în declaraţii de dragoste. Debutul iubirii este inundat de fraze, care mai de care mai memorabile şi demne de a fi culese într-o antologie universală. Inserate într-un SMS, aşternute într-o scrisoare, scrise pe un bileţel, pe un tricou, pe o pernă, pe un perete, pe o piatră, pe cer, pe nisip, pe piele, pe un avion, pe frigider sau pe oglindă, declaraţiile de dragoste se compun dintr-un repertoriu nelimitat, iar cei ce le rostesc par a avea un ivor nesecat de inspiraţie.
Şi, dacă dragostea învinge orice, priviţi ce poate face o declaraţie de dragoste:
    Cum învinge timpul,
"Astăzi te iubesc mai mult decât ieri...şi mâine te voi iubi mai mult decat astăzi",
    ... spaţiul,
"Tu departe, eu departe, două dealuri ne desparte. Două dealuri şi o vâlcea mi-e dor de sărutarea ta",
    ...dar şi criza financiară mondială,
"M-am uitat în portofel şi era gol, m-am uitat în buzunar şi am găsit doar câteva monede, m-am uitat în inima şi te-am găsit pe tine. Abia atunci am realizat cât de bogat sunt!".
    Cum poate deveni un competitor de temut pentru Gazprom,
"Un carbune aprins, E usor de stins, Dar o dragoste curată, Nu se stinge niciodata."
    ...sau o variantă pentru producţia de energie eoliană,
"Te iubesc ca pe ochii mei din cap, Vreau să te am lângă mine mereu, Dar tu eşti ca un vânt ce zboară mereu".
    Declaraţiile de dragoste sunt strict interzise diabeticilor,
"Te iubesc la nebunie, ca un tort de farfurie, te-aş mânca cu linguriţa şi te-aş săruta cu guriţa"
    ... cardiacilor,
"De când te cunosc pe tine inima îmi bate în mine, Bate rău şi nebuneşte şi imi spune că te iubeşte"
    ...şi poate provoca negreşit amnezie,
"De când sunt împreună cu tine m-ai făcutt să uit de toate supărările, te am în minte doar pe tine şi nu ştiu ce m-aş face fără tine viaţa mea".
     Uneori şugubeţe,
"Te sărut în vis...te sărut în gând...te sărut în scris...dar pe buze când?!",
    ...alteori lacrimogene,
"Îmi curege o lacrimă din ochi şi nu ştiu ce-i cu mine doar atât vreau să îţi spun că îmi e dor de tine"
...sunt întotdeauna ameţitoare,
"cand ma gândesc că te gândeşti că mă gândesc la tine gandeşte-te că mă gândesc că te gândeşti la mine" .  
    Ele leagă cerul şi pământul,
"Cu aripi de fluturaşi vine în zbor un îngeraş ce are pentru tine un sărut de la mine",
...şi popoare de pretutindeni,
"Iubirea mea faţă de tine nu va dispărea niciodată amore mio. sei tutto per me, ti amo tanttissimo",
    Ar putea reprezenta un instrument util pentru serviciile de informaţii,
"Aş vrea sa fiu o floare, în geamul tău să înfloresc, iar când soarele răsare, pe tine să te privesc"
    ...şi cheia soluţionării dosarului "Elodia",
"O să-ţi ascund buzele pe fundul mării să nu ţi le sărute nimeni. Ochii sub un crater de vulcan să nu ţi vadă nimeni, iar inima ţi-o leg de-a mea să rămânem uniţi!".

    Dar, fără îndoială, Dragostea însăşi este cea mai frumoasă "declaraţie de dragoste" pe care ne-o face Viaţa, fiecăruia dintre noi. De aceea o iubim atât de mult, cu bune şi cu rele, prin bucurii şi prin tristeţi, şi rămânem împreună până în ultima clipă. Ultima clipă a vieţii şi ultima clipă a noastră. Ne naştem şi murim împreună. Este întru noi şi prin noi. Iubirea omului pentru viaţa pe care o trăieşte este unicul adevăr care nu poate fi negat nici măcar de către cel care îşi alege singur moartea, pentru că acela, cu precumpănire, o iubeşte mai mult, luând-o cu sine din această lume. Dragostea nu este altceva decât mesajul prin care viaţa ne arată cât de mult ne iubeşte. Iubind, îi răspundem la fel. Trăind, iubim. Altceva nu mai există. Se spune că nu iubeşti decât o dată în viaţă. Aşa este. Viaţa!...restul sunt declaraţii.


Un comentariu:

  1. Eu zic ca nu este apasatoare singuratatea,dar nici o bucurie...trebuie sa vezi si partile bune,nu doar cele rele
    Sper ca apare si acel "cineva"
    Cred ca cu totii stim ca urmeaza mereu un final,doar ca nu vrem sa acceptam asta,ne incapatanam.
    tzuc si eu dulce

    RăspundețiȘtergere

Opinia dumneavoastră: